Karta oceny ryzyka zawodowego powinna zawierać następujące informacje:
- opis stanowiska pracy, gdzie powinny zostać wyszczególnione:
- stosowane materiały, narzędzia i maszyny;
- zadania wykonywane na danym stanowisku;
- występujące w środowisku pracy czynniki niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe;
- stosowane środki ochrony zbiorowej i indywidualnej;
- osoby pracujące na danym stanowisku;
- wyniki oceny ryzyka dla każdego zidentyfikowanego zagrożenia w środowisku pracy;
- niezbędne środki profilaktyczne;
- data oraz osób dokonujących oceny ryzyka zawodowego.
Wynika to bezpośrednio z zapisu § 39a ust 3. Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy znowelizowanego o ten zapis w 2007 roku.
Co jeszcze?
Zakres informacji jakie zawiera karta może zostać znacząco rozszerzony. Przykładowo karta jest rozbudowana w wielu przypadkach o informacje związane z wdrożonym u danego pracodawcy systemem zarządzania bezpieczeństwem pracy, lub np. rozbudowywana aby spełnić wymogi korporacyjne.